Karmaka. Довгий шлях від гнійного жука до людини.

Karmaka. Довгий шлях від гнійного жука до людини.

Ігровий привіт друзі✌ Сьогодні Redfox розкаже вам про неймовірно красиву і... просто красиву гру Karmaka.

👨 Дебютний проект дуету Дейва Берка та Едді Боксермана.
🎯 2016р.
👶13+
👫 2-4
⏰ 30-60 хв. (я б посперечався)
Рейтинги: BGG 6.7; Тесера 6.05; BG Rank (TOP) 2017 місце.

Бекграунд гри.
Подібно до теорії еволюції тілесної оболонки людини, запропонованої Чарльзом Дарвіном, існує також вчення про еволюція людського духу. Згідно з цим вченням дух, як невизначенна субстанція - має пройти довгий шлях кармічною драбиною. Поступово удосконалюючись дух починає еволюціонувати та переноситись кращі фізичні оболонки. Так, з гнійного жука дух перетворюється в змію, потім змія стає вовком, пізніше вовк еволюціонує в мавпу😂, а та в свою чегру, коли прийде час, стає людиною. Очевидно що людина, очима авоторів гри, - це вінець біололгічної, та духовної форм життя, далі геймдизайнери стримали свою фантазію (і на цьому спасибі😉).

Так виглядає кармічна драбина в уяві авторів😊

Компоненти гри.
Karmaka - це абстрактний дек-білдінг, тож основним компонентом гри тут є карти. До слова, карт не багато - всього 64 шт. розділені за чотирма різними кольорами (про це пізніше). До комплекту входять також: 12 жетонів кармічних кіл, центральний планшет етапів реінкарнації, 4 міпли різних кольорів, та карти-підказки. Брошура правил написана добре, всі важливі ігрові моменти супроводжуються ілюстраціями, в кінці правил є відповіді на декілька запитань, та словник необхідних термінів. До речі, любительський російський переклад викладений на Тесері містить деякі помилки, то ж раджу користуватись оригіналом, або офіційною локалізацією.

Описаний процес гри в дуельному варіанті.

Свою коробку я придбав у сусідній Польщі, де гру видає компанія Foxgames. Оригінал в США друкує компанія Hemisphere Games. На відміну від оригіналу, польська версія гри не мала органайзера (звичайний ложемент), а також дещо відрізнялась по розмірам коробки (квадратна в польській версії проти прямокутного оригіналу). Щодо якості компонентів, тут все в порядку. Планшет зроблений з товстого картону, жетони і міпли - стандартні. Карти текстури "під льон", дещо тонкі, тому бажану одразу ж одягнути в протектори (63,5 х 88 мм.). Арт на картах - заслуговує на найвищу похвалу гра здобула премію  Prix Ludia у 2018 р.


Ігровий процес на двох гравців.

Процес гри.
Кожен з гравців, виступить в ролі духу, який намагатиметься першим досягнути людської форми. Механіка гри передбачає розіграш карт, та побудову своєї колоди. Самі ж карти діляться за кольорами на чотири типи.

Різні типи карт у грі.
  1. Червоні - агресивні та руйнівні. Ці карти орієнтовані на те, що б задати найбільшої шкоди суперникам. 
  2. Зелені - мирні та швидкі. Зелені карти спрямовані на маніпуляції між колодами (рукою гравця, колодою діянь, колодою майбутнього життя, колодою відбою).
  3. Сині - підступні. Сині карти дозволяють маніпулювати рукою і колодмаи суперників (забрати/підмінити карти).
  4. Мозаїчні - карти-джокери. Мозаїчні карти не мають унікальних властивостей, проте можуть вважатись будь яким кольором на вибір гравця. 
На шляху до поставленої мети, гравці по черзі розігруватимуть карти в декілька різних способів.
  • Відкрито розіграти карту для отримання балів реінкарнації. Розіграна в такий спосіб карта кладеться в колоду діянь. На етапі реінкарнації, для успішного перевтілення в нову форму потрібно набрати зазначену на планшеті кількість балів. При цьому буде враховуватись сума балів на картах ОДНОГО кольору з колоди діянь. 
  • Відкрито розіграти карту для застосування ефекту, після чого ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно запропонувати цю ж карту сепернику.
  • Закрито розмістити карту в колоду майбутнього життя - це ігрова колода на наступному етапі реінкарнації.
Як тільки закінчуються карти з колоди та руки наступає етап реінкарнації. Після підрахунку суми балів на картах одного кольору з колоди діянь (мозаїчні карти додаються до будь якого кольору) гравець звіряється з планшетом. Якщо сума балів рівна або більша необхідної кількості то відбувається реінкарнація, якщо менша - гравець залишається на свому рівні розвитку, та отримає один жетон кармічного кола (кожен жетон є одноразовм, та дає +1 до майбутньої реінкарнацій). Незалежно від успішності перевтілення, гравець скидає свою колоду діянь в відбій (колода руїни), та бере на руку карти з колоди майбутнього життя.

Жетони кармічного кола.

Переваги та недоліки.
+ Дуже гарне візуальне оформлення гри. Karmaka є лауріатом премії Prix Ludia 2018р. (премія на найкрасивіші ігри). Арт на картах виконаний в стилі масляних абстрактних малюнків, роздивлятись це все - окреме естетичне задоволення)) 
+ Оригінальність теми гри. На вскидку немає жодної гри про реінкарнацію (але це не точно😃)
+/- Прості правила, за якими ховається проста по суті гра-гонка.
+/- Цікава задумка з розіграшем властивості карт, які потім потрібно передати супернику. Однак погана реалізація цієї ідеї призводить до того, що ви майже ніколи не розігруватимете в такий спосіб червоні карти, (аби в майбутньому не постраждати від цих же карт).
- Гра погано масштабується. З однієї сторони грати в двох не так цікаво бо суперник тільки один. Враховуючи що ви навряд чи захочете застосовувати здатність червоних карт (див. вище), залишається тільки максимально мирна стратегія гри, по суті - гонка хто перший завершить останню реінкарнацію. З іншої сторони, при грі в 3-ох, або 4-ох великий шанс просто вибити якогось гравця з гонки застосувавши проти нього 3-4 властивості за раунд.
- Поламана механіка гри. Вже в другій партії гравці розуміють що для максимального ефекту потрібно просто розігрувати карти одного кольору як діяння, а все інше скидати в колоду майбутнього життя. На виході маємо гру-гонку з механікою пасьянсу.
- Поламаний таймінг гри. Якщо грати гру згідно з правилами запропонованими розробниками, тобто час від часу розігрувати властивість карт і передавати її супернику, то на виході можемо отримати майже нескінченну партію. Партія на двох гравців може тривати від 30 хв. до 2,5 години!!! Якщо це і є реалізація принципу кармічного кола, то - "шофер станьте - ця *** коробка виходить".

На схемі (стягнув з BGG) зображені можливі варіанти дій гравців. Все доволі заплутано.

Підсумки.
Особисто мені здається що автори гри настільки намудрили, що перехетрили самі себе. Із задуманої оригінальної теми, з свіжими принципами механіки розіграшу карт, залишилась тільки оригінальна тема... Деякі принципи гри просто не працюють належним чином. Звичайно можна намагатись доказувати що карти які ви зіграли як властивість - відправляться до суперника і тепер ви знаєте що в нього в колоді ця карта, і так можна щось прорахувати, але повторюсь: це не працює належним чином. На виході маємо гру-гонку (де гонка реалізована погано), з механіками створення своєї колоди (яка реалізована погано), яка інколи просто перетворюється в пасьянс на збір сетів (який реалізований погано). В кожному з цих жанрів є безліч кращих представників настілок. Дещо рятує гру художнє оформлення. Проте, карт не так вже і багато, до другої партії ви вже все встигнете роздивитись. Після цього, в коробці ви навряд чи знайдете щось, що заставить вас розкласти гру ще раз. Більше 3-4 партій в таку гру навряд чи зіграєш, а більшості вистачить і одного разу спробувати.

Оцінка 4/10 (тільки за крутий арт).

Коментарі